12.02.2009 - Pozor, možný podvod!

19. února 2009 v 11:42 | Cirrat |  Denní hemzy
Před pár dny mi přítel Skypoval z práce (dělá jako asistent ve firmě zabývající se vzděláváním v oblasti financí a pojišťovnictví), jestli mi nevolal někdo ohledně změny životního pojištění. Jemu prý volala nějaká ženská a tvrdila, že se změnil zákon o životním pojištění a měl by uzavřít novou smlouvu. Bylo tam víc sporných momentů, celé se to vyjasnilo, ale pro vaši informaci (a pošlete to dál, ať se nikdo nenapálí):

1) Poslední reforma životního pojištění byla provedena v roce 2004 a žádná se v blízké budoucnosti nechystá! Kdokoli vám tvrdí něco takového, dopouští se klamání zákazníka, jinými slovy podvodu.
2) I v případě reformy platí vaše stará smlouva se starými podmínkami tak dlouho, dokud buď nevyprší nebo vy nepodepíšete dodatek o změně.
3) Nikdo nemůže jednostranně změnit uzavřenou smlouvu bez vašeho podpisu, pokud to není ve smlouvě přímo zaneseno. Ovšem změny bez vašeho souhlasu se většinou týkají poplatků za vedení účtů a podobných věcí. Zkontrolujte si svou smlouvu životního pojištění a poučte se o tom, co bez vašeho souhlasu změnit mohou a na co už váš souhlas potřebují.
4) Chtějte vědět, s kým mluvíte. Je jasné, že když v jedné větě padnou slova "zákon", "pojištění" a "změna", jsou z toho lidé nervózní, ale když si nepamatujete jméno a firmu, požádejte o zopakování a raději si to i někam zapište. Často sice volají jménem pojišťovny, ale jsou ze zprostředkovatelské firmy, které jde o provizi.
5) Ta dotyčná, co volala přítelovi a snažila se ho dotlačit k návštěvě obchodního zástupce mu tvrdila, že volá z auta a tudíž si nemůže ověřit některé podrobnosti jeho smlouvy. S takovými lidmi se vůbec nebavte. Jednak, pojišťovna jim některé údaje vůbec nesmí předat, jednak je to absolutní nerespektování zákazníka. Když chci od někoho peníze, musím mu ukázat, že za to stojím - a ne s ním jednat jako s kusem hadru na podlahu.
6) Přítel, protože pracuje v oboru, souhlasil s telefonickým kontaktem obchodního zástupce. Obchodní zástupkyně mu dneska volala, a když jí řekl, jak její "kolegyně" začala, velmi se divila a prý podle toho jak mluvila, bude mít dotyčná zřejmě pěkně ugrilovanou zadnici. A já jí to sakra přeju! Nemá podvádět zákazníky!
Závěrem: ověřujte a prověřujte. Když přítel domluvil s tou první volající, okamžitě volal svého šéfa, který se v této oblasti vyzná. Od něj zjistil během půl minuty, že je to kec a lež jako věž. Ale když zavolají někomu, kdo nemá k těmto informacím přístup? Může se leknout a podepsat změnu smlouvy na pro něj daleko nevýhodnější podmínky.
Pokud si nejste jisti, jak to vlastně je, můžete jednak zavolat do pojišťovny a zeptat se, o co se jedná. Pokud si nejste jisti, můžete zavolat do více pojišťoven! "Dobrý den, já jsem tenaten, slyšel jsem něco o změně zákona ohledně xxxxx, chtěl bych se o tom informovat."
Dávejte na sebe pozor, i v těhle věcech!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama