Smoke on the water...

15. března 2011 v 13:09 | Cirrat |  Téma týdne
... fire in the sky. Téma týdne je kouření a co na to já, silný společenský kuřák? Můj vztah k cigaretám (a doutníkům a cigárům a vodní dýmce - obyč dýmku jsem ještě nezkusila) je dobře popsaný v tomhle článku. A abych nekopírovala sama sebe, budu se věnovat tomu, co jsem si o kouření přečetla u jiných blogerů. Byla to psina.


Totok je vytlemená Citrátová s cigárem v jedný tlapě a jedenáctkou Gambáčem v druhé na fotu z loňského léta.

(Ha, teď už se těším, jak se na mě sesypou nadávky - alespoň podle dosavadních článků v TT to tak vypadá...)


Vážení, předem mého dopisu bych chtěla říct té spoustě lidí, kteří umí akorát napsat, že kouření = fůůůj, aby si trochu porovnali mozkové závity. Kdyby jediní kuřáci, kteří existují, byli ty šílené pochodující fabriky, které popisujete, bylo by to jako kdyby existovali pouze chodci a profesionální řidiči trucků. Žádná kola, koloběžky, motorky, osobáky, sporťáky, dodávky - nic. Jen chodci a obrovské kamiony. Nebo jako by byl v prodeji jen trabant a Porsche 911 a nic mezi. Nebo jako... Máte představu? Výborně.

"Kouření vás dostane do problémů!" - Ne. Tento výrok je nepravdivý. Kouření je akce, kterou děláte vy, rozhodli jste se pro ni ať už z jakéhokoli důvodu; vy jste se rozhodli vzít do ruky tabákový výrobek, strčit si ho do tlamy a zapálit ho. Kouření za vás nerozhoduje, tak to na něj laskavě nesvádějte. Není to fyzická entita, která by nad váma stála s klackem pobitým hřeby a mlátila vás do hlavy, dokud si nezapálíte. O kouření rozhodujete jenom a pouze vy, ne ono o vás.

Cože? Závislost? A to má jako znamenat, že si za to člověk nemůže sám? Jděte se vymlouvat někam jinam, a ty dva oblíbený Japonce Onoseto a Samoseto si vemte s sebou.

Jedna dívčina popsala, jak si její kouřící spolužačka zapálila před školou a zrovna šla ven učitelka. Nebo to byla ředitelka? Kázeňské postihy a bugr byly nasnadě, ale pokud je dotyčná taková kráva, že když už dělá něco proti pravidlům, ani se nepostará o to, aby měla krytou prdel, pak jí to patří. Třeba se vyděsí natolik, že získá i nějaké ty životně-inteligenční bodíky, protože kvo-kvo-kvocient zdaleka není vše...

"Každý kuřák je sobec a masový sebevrah! Každý kuřák se musí stydět!" - Výborně. Argumentujeme na úrovni "všichni, co jí maso, jsou vrazi", popřípadě "všichni, co mají řidičský průkaz, jsou neukázněná prasata", popřípadě třeba "všichni homosexuálové jsou psychicky nemocní a měli by se jít léčit". I když je pravda, že vraždící lidé si maso dají, nedělá to vrahy ze všech, kdo se neostýchají karbanátku či šunky. I když mezi vlastníky řidičského průkazu existují agresivní idioti, zdaleka to neznamená, že jsou takoví všichni. A než mě navždy stáhne pod hladinu Golfský proud, ráda bych podotkla, že homosexuální člověk zdaleka není nijak zázračně imunní vůči psychickým potížím a neznamená to, že mezi homosexuály nikdy psychicky nemocní lidé nebudou.

Nekouřím před miminy a malými děcky, nezapálím si v nekuřáckých prostorech, když mi někdo řekne, že mu to vadí, típnu to. Vyhazuju své nedopalky do koše a pečlivě je předtím típám, aby nic nechytlo. Ale nebudu se předklánět před každým a nastavovat prdel ("Služebníček!") preventivně. Když mi ve vyhrazeném kuřáckém nebo smíšeném prostoru nikdo neřekne, že mu to vadí, pak jeho smůla. Náznaky typu významných pohledů a nápadných odkašlání ignoruju, protože většinou si myslím, že patří mému stylu vyjadřování. V tomhle jsem jako chlapi - náznaky nefungují.

Mimochodem, takže stydět by se podle vás měli i třeba Winston Churchill se svými doutníky, Franklin Delano Roosevelt by se měl jít zřejmě úplně zahrabat a Dwight D. Eisenhower, který kouřil až 4 krabičky denně je co? Veřejný vyvrhel? Měla by se stydět sestra Alžběty II.? A takový Walt Disney, těžký kuřák, který si zapaloval jednu od druhé, je sekaná játra a neměl by mít nic společnýho s dětma.

A pan A. Hitler byl výbornej, protože nekouřil. Takže byl ten hodnej...

Ok, dobře, tady to možná "lehce" překrucuju, ale když už VŠICHNI, tak VŠICHNI. Nebo že by o tom, zda je člověk sobec, nerozhodovalo tak úplně, jestli kouří nebo ne, ale to, jak se chová vůči ostatním? Taková malá, drobná a nesmělá myšlenka.

Mimochodem, kuřák je kuřák, je jedno, jaký tabákový výrobek kouří. Takže nebuďte pokrytci a nedělejte, že jedno je v pořádku a druhé ne. Vodní dýmka možná nepoužívá tu samou směs jako cigarety, ale princip vdechování kouře do plic je stejný - je jedno jestli horký nebo studený. Vážně se domníváte, že v kouři z "jablíčka" není dehet? Jo? A nikotin taky ne? Ale houby. Jděte si přečíst pár údajů a zmlkněte.

Teď doufám, že jsem pořádně vyděsila skupinu kuřáků vodnic, kteří pokřikují, že by cigaretu v životě nevzali do huby, protože je to fuj a blé a hnus a nikotin! Dobře vám tak, milánkové, lhali jste sami sobě!

Dál, co je to za pakárnu, že cigarety jsou hnus, ale doutníky ne? A dýmka že je ušlechtilá? Zase se popadám za břicho a řičím smíchy. A opět si myslím něco o pokrytcích. Viz výše.

Ano, tabák pro dýmky a doutníky bývají (bývají - nikoli vždy jsou!) s méně aditivy a z kvalitnějšího materiálu, než průměrná papirosa, ale to je jako říct, že Rolls Royce není auto... A-hem. Taky vám to připadá přinejmenším nablblé?

Cigaretový kouř vždy způsobí astmatikům záchvat. - Ne. Cigaretový kouř může pro někoho být spouštěčem k záchvatu, to nepopírám a ani nechci. Ale co takhle ztráta vědomí při alergickém záchvatu kvůli kvetoucímu šeříku? I to už tady bylo. Někdy touhle dobou před dvěma lety se mi takhle složila kamarádka, která stála na tramvajové zastávce vedle rozkvetlého keře. Nějak nevidím hordy lidí ozbrojených mačetama, jak se vrhají na tuhle rostlinu s výkřiky "Tumáš, ty kvetoucí, astma způsobující neřáde!"

A nutno dodat, že ve chvíli, kdy mi přijde říct, že mu způsobuju astmatický záchvat kouřem někdo, kdo bude cítit kolínskou nebo parfémem na dvacet kroků, nabídnu mu výměnný obchod - já to típnu a on nebo ona se dojdou osprchovat. Protože mně trvá vykouřit jedno cigáro ani ne 5 minut, ale on nebo ona budou zamořovat své okolí minimálně půl dne, než vyčichnou. Jestli vůbec stihnou vyčichnout.

A je zajímavé, že napříč spektrem kuřáků i nekuřáků v mém okolí si lidé víc stěžují na výrazné parfémy než na smrad z cigaret.

Takže vzkaz pro ty, co na sebe před odchodem ze dveří zvrhnou lahvičku s vůní a smysl slova "přiměřeně" jim uniká: Jste ještě míň oblíbení než kuřáci! Srovnejte se s tím.

(Mimochodem u přeparfémovaných kuřáků vždycky s napětím pozoruju, jestli při zapalování tohodle retka kolem nich ty výpary konečně neblafnou. Zatím se nepoštěstilo...)

Dorazil mě případ v Baselu. Byl pěkný letní den, svítíčko slunilo, sedla jsem si na lavičku na náměstí a zapálila si Nikotiniho tyčku. Sedl si vedle mě mladej kluk a začal do mě rejpat, že jsem sobý hnusec a málem "setapouch" a div mi jednu nevrazil, protože huliči aspoň hulí trávu doma ve svým pokoji a neobtěžují s tím své okolí, narozdíl ode mě.

No šokem jsem málem sežrala filtr.

Doteď nevím, zpod jakýho šutru vylez, ale tohle mě dostalo. Je pravidlem, když se jde na jakoukoli trochu větší akci, že do pár hodin někdo zavětří a prohlásí "tráva!". Nedá se to minout a jde to napříč spektrem.

Ale huliči jsou ti tolerantní a my, "starý dobrý" kuřáci, kterým notabene trávaři sebrali jméno, jsme ti hnusní padouši k vyhlazení. A pořád si myslím něco o pokrytectví!

Taky mě dojala věta "Začni kouřením, nepřestávej a rovnou si můžeš začít píchat drogy."

Tohle jsem vykoumala taky v některém z těch ostatních článků na tohle téma týdne (TTT?), a rovnou tady místopřísežně prohlašuji, že jsem v životě neokusila jinou drogu než alkohol a nikotin. Nikdy jsem neměla trávu, extázi, nic jsem nešňupala a nic jsem si v životě nešlehla. A jediný lidi, co se ke mně kdy přiblížili s dýchací maskou nebo injekcí v ruce byl zdravotnický personál!

I když by se za výjimku dal považovat Ibuprofen - když jsem ho po operacích brala delší dobu a nakonec jsem vysadila, vždycky se se mnou tak pět dní nedalo pořádně vyjít a byla jsem dobře vzteklá. Ale co už. Zbavila jsem se ho.

Závislost na drogách, milé děti, nepochází z kouření, ale z vaší zvědavosti a slabé vůle! Nic víc, nic míň.

Takže ti, co mají jeden štětec a jednu barvu na všechno, by se asi nejdřív měli pořádně zamyslet sami nad sebou. Aby se totiž pak nedivili...
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Denisa Denisa | Web | 15. března 2011 v 13:18

hm

2 opiFka opiFka | Web | 15. března 2011 v 13:32

Konečně normální názor. Po přečtení té masy antikuřáckých kazatelů jsem vážně přestala ztrácet smysl pro humor...

3 Sikar Sikar | Web | 15. března 2011 v 13:36

Jak já říkám, všeho s mírou. Je to každého volba, záleží jen na dávkování. Vždy si vzpomenu na prapradědu, jenž si prý pěstoval tabák sám za oknem a dal si jedno cigárko denně. Zemřel v značně vysokém věku.

A pak si vzpomínám na babičku, která zemřela tak, že se zadusila vlastní krví kvůli rakovině hrtanu, neboť hulila celé roky jako továrna.

Mými slovy, pokud mi to někdo nefouká přímo do ksichtu a vajgly po sobě uklidí, neřeknu ani slovo. Když přede mnou někdo vykouří půl krabičky a nenechá po sobě bordel (čehož jsem byl svědkem, že), je to pro mě to samé, jako kdyby vypil krabici mléka a pak ji hodil do koše. Pokud by někdo krabice od mléka pohazoval kolem sebe, je topro mě stejné zlo jako když to jsou vajgly.

4 Cirrat Cirrat | Web | 15. března 2011 v 13:41

[3]: Sikare, to byla plná dvacítka, tedy celá krabka...

5 Sikar Sikar | Web | 15. března 2011 v 13:42

[4]: No já měl dojem, že byla, ale radši jsem byl opatrný.

P.S. - už taky smolím článek, jímž rozvinu svůj komentář

6 Alexandra Altaïrez Gryffin- Fox, okřídlená lištička Alexandra Altaïrez Gryffin- Fox, okřídlená lištička | Web | 15. března 2011 v 13:52

Nekouřím, ale lidi, co to dělají už neodsuzuju. Je to jejich zdraví a stát má z toho docela slušné peníze. :)
S dýmkou s tebou naprosto souhlasím, všichni ti úžasní teenageři se ohání tím, jak je to zdravé, přitom je to ještě větší svinstvo než normální cigarety. Vůči vodnici chovám nenávist od té doby, co moje sestra každé úterý pořádala spolek vodní dýmky, do našeho miniaturního pokoje přitáhla několik kamarádů a společně tam několik hodin vyfukovali prstýnky kouře. Vtipné je, že se to nikdy nepodařilo vyvětrat a to ani když bylo přes noc otevřené okno.

7 Kiwi Kiwi | Web | 15. března 2011 v 14:40

Divím se, že když jsi kuřák a přečetl sis můj článek, že mi nezačneš nadávat :) Ale děkuju.

8 Kiwi Kiwi | Web | 15. března 2011 v 14:44

Článek je zajímavý i od kuřačky ;).

9 Mami Mami | Web | 15. března 2011 v 15:13

Ohleduplné kuřáky uznávám, neohleduplné žeru.

10 Kebule Kebule | Web | 15. března 2011 v 15:25

Přesně moje slova :))

11 Kiwi Kiwi | Web | 15. března 2011 v 15:25

Není důvod všechny házet do jednoho pytle. Já znám i ty "zlé" kuřáky a moji kamarádi taky kouří a jsou to slušní lidé. Tak není důvod, i když mi to hodně vadí.

To byl překlep ;D

12 pavel pavel | Web | 15. března 2011 v 15:46

Správná kuřácká obhajoba. :D To pivo bych si taky dal. :)
Mně kuřáci nevaděj, pokud mi to na ulici nefouknout do obličeje. Každej má být zodpovědnej za sebe.

13 m. m. | Web | 15. března 2011 v 15:48

Amen.

14 Lilithen Lilithen | Web | 15. března 2011 v 16:00

Kontakt s cigaretou jsem měla jediný - když jsem ji asi ve čtyřech letech sněla. Vodní dýmku jsem měla třikrát, přičemž po pěti tazích jsem byla rovné chůze neschopná, tak jsem toho nechala.

Pokud je někdo kuřák a nefouká mi kouř před xicht, tak mi to nevadí, když ale někdo dělá opak a na mou žádost o foukání si toho jinam nereaguje, dokážu být protivná. Ono ať si každý kouří co chce, ale mně ať do toho netahá.

Myslím, že každý si dokáže zvážit, jestli kouřit chce nebo ne, jsme dospělí lidé, takže umíme nést následky. I když, jak tak vídám na ulici třináctileté školačky jak chrchlají u jedné za druhou, docela mě to děsí. Jak dopadnou za pár let? U tří krabiček denně?

Takže kuřáci mi nevadí, pokud mi nekazí můj osobní dýchací prostor, ve kterém nemá kouř co dělat. A ani ty parfémy ne - někdy je to vážně hnus. Když jde za někým lehký závan příjemné vůně, tak proč ne - ale nalít na sebe celou kořeněnou vůni a pak s tím oblažovat kolemjdoucí - taky fuj.

15 Storyteller Storyteller | Web | 15. března 2011 v 17:41

Kouření, fuJQy!
1) kuřáci statisticky škodí ekonomice (výnosy z prodeje a daní jsou menší, než náklady na léčení nemocí způsobených kouřením).
2) ty číselné údaje o nikotinu cigareta vs. vodní dýmka jsou uvedeny v poměru uhlík na cigaretu, takže z toho vodnice nevychází až tak hrozně, což?

16 opiFka opiFka | Web | 15. března 2011 v 17:44

Abych se trochu méně styděla, včíra jsem okřikla svého kuřáckého partnera, aby 'Sakra to típnul, když žehlím!'. A on to típl a měl mě rád ^^

17 Cirrat Cirrat | Web | 15. března 2011 v 18:08

[15]: Ale no tak, že by byl uhlík pryč za 100 tahů? A že by ten kouř nezůstával kolem?

18 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 15. března 2011 v 18:49

[15]: toť otázka, kuřáci zase statistcky dříve umírají, takže zase nečerpají tak dlouho důchod ...

19 Storyteller Storyteller | Web | 15. března 2011 v 21:20

[17]: to nevím, já nekouřím ani vodnici, takže nevím na kolik tahů se vyfajá uhlík :-/

20 Elvíra Elvíra | Web | 15. března 2011 v 23:35

Parádně napsáno! Souhlasím! Jedná se o rozhodnutí, záleží jen na mě, jak se ke kouření a kuřákům postavím. Někoho soudit je krátkozraké a smutné. Tleskám!!!

Pěkný den El.

21 Akiko Akiko | Web | 17. března 2011 v 11:06

Taky se řadím k nekuřákům, ale zastávám názor, že když chce někdou kouřit, tak ať si kouří, pokud mi nebude foukat kouř do ksichtu či jinak otravovat  život... Bohužel však mám zkušenosti, že mi vždycky nějaká milá osůbka ten kouř do ksichtu foukne a cesta k nám do školy je lemovaná vajglama... Takže se nediv, že o kouření převládá takovej názor jakej převládá, když většina se chová takhle...

22 Great Mhery Great Mhery | Web | 17. března 2011 v 18:17

Byť jsem nekuřačka, tak články mě doráží. Když na něco kliknu, dočtu se, že kuřáci jsou debilové, co zabíjí druhé. Panebože, vyznívá to, jako kdyby se inteligence měřila takto - nekuřák má IQ URČITĚ 160, kuřák musí mít něco kolem šedesáti...
Myslím si, že jde o toleranci na obouch stranách. Nekuřák taky nesmí vlézt na typicky kuřácký místo a divit se, že "jéžis, voni sem choděj kouřit".
Díky bohu za tento článek.

23 Venom Venom | E-mail | Web | 18. března 2011 v 11:48

Sláva. Už mě ty fujky blujky článešky lezly krkem. Takže všechno podstatné jsi řekla za mě, a já s tím souhlasím. Teď jen pár poznámek co si neodpustím :D

Vodnici já nerada. Nevadí mi čuchat tu vůni, ale údajně je to pro plíce ještě větší záhul než cigáro. To samé doutníky. Ráda čichám jejich vůni, ale jakmile to natáhnu do držky, mám pocit, že jsem si do pusy vysypala popelník a tu vůni už necítím.

Mně osobně tedy huliči přijdou hodně netolerantní. Ani je nenapadne se zeptat, zda mi to nevadí. Nikdy se mě nikdo neptal. A přitom vedle toho smradu z plynného dehtu jak tomu říkám, mě může jejich debilní kouř způsobit bůhvíjaký stav. A že na trávě není závislost? Haha :D

Pokrytectví, jedno větší než druhý. Žiju a nechávám žít. A to mi doktorka říkala, že mám zanešené plíce. To ještě v dobách pasivního kouření prosím pěkně. A mám snad po mámě žádat odškodné? Seru na to, zapálím si taky.

24 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 21. března 2011 v 13:27

Pořádný adrenalin:-) Dala jsem si tě do žebříčku k TT na svém blogu.

25 Madrak Madrak | Web | 21. března 2011 v 16:58

Já nemám nic proti kouření ani proti kuřákům, pokud mi to nějak nevnucujou.A co by byla dobrá hospoda bez kuřáků že?=D ten dým tam dělá správný ovzduší =D

26 Werí Werí | Web | 24. března 2011 v 23:09

Vcelku mě pobavila poznámka o astmaticích. Jelikož jsem jeden z nich můžu říct, že pro každého je spouštěč záchvatu něco jiného a ne každý astmatik reaguje stejně, ale i tak můžu potvrdit, že cigaretový kouř je jeden z těch největších spouštěčů.
Mě osobně i závan způsobuje nepříjemné záchvaty kašle.
A kvůli poznámce o parfémech, ne, těch opravdu fanoušek nejsem, také mi nedělají dvakrát nejlépe.
Ten kašel z kouře mě ale vede k tomu, že bych nejradši všem, kteří chodí po chodníku s cigaretou, zakroutila krkem... protože než si vůbec stihnu všimnout, že má tu cigaretu v ruce, samozřejmě jí cítím a začnu kašlat...

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama