Něco za nic? Trhněte si!

30. ledna 2012 v 14:02 | Cirrat |  Denní hemzy
Možná jsem divná a rozhodně zastávám spolu se svým manželem v současnosti neoblíbený a nepohodlný názor, ale co se mě týče, mazejte si kupovat originálky, bando!

Ve chvíli, kdy někdo řekne "Bojím se, že nové zákony budou zasahovat do mého soukromí!" je to něco úplně jiného než kňučet "Já nebudu moct zdarma koukat na něco, za co nechci dávat prachy, protože to chci vidět jen jednou a ne si to kupovat napořád!" Lidi, kteří prohlašují to druhé, jsou mi extrémně nepříjemní, minimálně z tohoto hlediska.


Víte, asi vám to bude připadat předpotopní, ale nejen, že existovaly půjčovny videokazet (le gasp!), ony stále ještě existují i půjčovny DVDček! Právě půjčovna v městečku, kde jsem v Německu bydlela, mi umožnila poznat kupříkladu Final Fantasy VII: Advent Children, Ghost in the Shell a spoustu dalších. Stojíte mezi regály a rozhlížíte se, na něco vám padne oko, tak si to odtáhnete domů. Občas je to neskutečná kravina, občas tak přijdete na zajímavé věci. Hudba se dala - a dá - půjčovat v knihovnách. Hell, já takhle přišla na Alice Cooper a Manowar! V dětské knihovně, což je dobrej džouk!

Pokud vám půjčovny připadají příliš drahé, domluvte se ve víc lidech a uspořádejte žranici s promítáním. Sakra, pařba, ne? Pokud vám připadá drahá průkazka do knihovny, nedá se nic dělat, měli byste pravděpodobně zavřít ten ukradený noťas, protože pokud nemáte na roční zápisné do knihovny, nemůžete mít ani na počítač, a jděte si hledat práci. Pokud vám ovšem knihovny a půjčovny připadají pod vaši úroveň a příliš "sociální", mám pro vás jeden vzkaz: Považuju vás za rozmazlené jedince, kteří se snaží předstírat, že jsou lepší, než ve skutečnosti jsou.

Když na to nemáte, prostě na to nemáte! Proč se teda cpete někam, kam nepatříte a děláte ze sebe něco, co nejste? Když jdete po ulici a líbí se vám kolo, jen tak ho vezmete a odjedete na něm, nebo se rozhodnete, jestli vám to stojí za to a buď si na něj našetříte nebo vyděláte, popřípadě se rozhodnete, že vám to zas tolik za to nestojí? Že to není to samé? Řekl kdo?

Tohle chování ("Ale já si chci stahovat zdarma!!!" nebo "Le gasp! Já budu muset nejen dát prachy, ale ještě čekat, až to sem přijde!") je na úrovni pětiletého fracka, který sebou třískne v samoobsluze na zem a mlátí pěstičkama "já chci chci chci chci CHCI toho nanuka! Teď!" Zkuste alespoň předstírat, že máte jakous takous sebeúctu.

Je mi jedno, co si myslíte - a opět opakuji nepříjemnou pravdu: Nemáte právo na cizí práci, do které někdo vrazil své úsilí a prachy (nebo do toho někdo jiný vrazil prachy), zdarma jen proto, že chcete. Nechte si své kecy o tom, že zlé velké korporace a podobně - víte čím totiž smrdí? Zatraceným Marxismem a Leninismem, ba přímo komunismem! Kdybyste to mysleli vážně, pak byste na ty výrobky velkých zlých korporací zvysoka kašlali, ty by se neprodávaly a velké zlé korporace by musely změnit taktiku - ale vy chcete všechno zároveň: mít to, co ty velké zlé korporace vyrobí, i jimi zároveň opovrhovat.

Chováte se pokrytecky a argumenty o študých chudentech a podobně u mně nedojdou sluchu - stála jsem na tom samým místě, co vy, a mám slušnou knihovnu i sbírku origo CDček a DVDček. Vy jste naopak v situaci 'zloděj křičí: "Chyťte zloděje!"'

Lidi, co něco stáhli, a teď ohledně ilegálního stahování pokrčí rameny a řeknou "Spadla klec, co se dá dělat," ti maj alespoň rozum. Je to jako trhat jablka z cizí zahrady, a když tam najednou postaví plot, lidi typu 'spadla klec' pokrčí rameny a kašlou na to. Lidi typu ukničení protestanti proti konci "práva" krást beztrestně dojdou k baráku u té zahrady, zazvoní na dveře a budou se dožadovat okamžitého odstranění plotu, jinak ho strhnou sami a ještě si budou stěžovat, pokud možno na policajty.

Víte co? Sice mě na jednu stranu, milí protestanti kvůli filmům, obrázkům a hudbě ilegálně zdarma, strašlivě serete, ale daleko víc jste mi k smíchu. Ve chvíli, kdy by si někdo dovolil prstíčkem šáhnout na váš osobní majetek, byl by oheň na střeše - zato vy můžete hamtat, kam se vám zlíbí. Kdo nevidí blbost tohoto prohlášení, asi v životě nepochopí, o čem je řeč. Tohle je poslední článek, který píšu o těch, co chtějí něco za nic.

___________________________

PS: Kdo v tomto článku našel jednoznačnou podporu ACTA, SOPA nebo PIPA, měl by se vrátit na první stupeň základní školy a pořádně se naučit číst a rozumět textu. Možná by vám pomohl výkladový slovník spisovné češtiny?
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Tabitha ren Moore Tabitha ren Moore | Web | 30. ledna 2012 v 14:33 | Reagovat

Na jednu stranu, kdo dneska nemá v počítači opravdu nic, co by někde stáhl? Internet je tak zahlcený informacemi, které se dají sdílet, přepisovat a stahovat a hlavně, které tam někdo dal a musel tím pádem počítač s tím, že je někdo stáhne, že ti, kteří si ted uvědomili, že je to nelegální a že se jim to nelíbí a mělo by se to stopnout, jsou bud dementi neb hodně pozadu....Mě osobně je to celkem fuk, jen mě to trošku zaráží

2 Cirrat Cirrat | Web | 30. ledna 2012 v 14:37 | Reagovat

[1]: Hm, tak kupříkladu já a můj manžel. Ani v jednom z našich počů nenajdeš stažený věci. A nejde mi tak o to, aby se zarazilo to stahování - sejří mě lidi, kteří tak strašlivě brečej, že už si nebudou moct strahovat. To je to.

3 Cirrat Cirrat | Web | 30. ledna 2012 v 14:38 | Reagovat

*stahovat, sakrapes

4 Monica Otmili Monica Otmili | Web | 30. ledna 2012 v 14:49 | Reagovat

Právě, je to pravda a mají na svoje dílo právo a my s tím nebudeme moct dělat nic. Zvykejme si.

5 Arvari Arvari | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 15:12 | Reagovat

Yep, až na to, že je krutá pravda, že cédéčka u nás stojej totéž co třeba ve Skandinávii (mám přehled o cenách ve Finsku, objednávám si tam ORIGINÁLKY, co tady prostě sehnat nemůžu), ale platy, ty jsou tady stěží poloviční. To jen tak na obhajobu těch, co si tu hudbu stahujou. Jelikož třeba v tom Finsku si uklízečka, co žije sama, může třeba dovolit i nějaký to jedno cédéčko měsíčně koupit, kdežto tady je ráda, že zaplatí nájem a nežere už pak celej měsíc jen rohlíky. To je prostě fakt.
Já stahuju, a klidně to řeknu, klidně to i zařvu. Já na to prostě NEMÁM, abych si kupovala všechny nový cédéčka nejoblíbenějších kapel. Jo, ty, co miluju, si jsem schopná objednat ještě před vydáním. Jednou jsem se kvůli limitovanýmu dvojcédéčku zadlužila u kamarádky, protože jsem ho prostě MUSELA mít. Ale... ALE.
A kupuju si hlavně ty menší kapely. Ty, co si tím spíš přivydělávají. Těm tím udělám radost, jo.
Jinak jsem možná magor, ale, no... Chápu, že umělec chce za svoji práci prachy. Ale na druhou stranu, nemělo by ho taky těšit prostě jen to, že se jeho věci LÍBÍ? Jen tak se ptám...

6 Cirrat Cirrat | Web | 30. ledna 2012 v 15:17 | Reagovat

[5]: Hele, před patnácti lety stály CDčka víc než teď, a taky se daly koupit. Tohle není argument, je to zatracená pohodlnost.

Ty tady mluvíš o žraní suchejch rohlíků, ale evidentně nechápeš, že pokud umělec nedostane zaplaceno za svou práci, bude žrát ty suchý rohlíky von, když nezaplatí za elektřinu, nenahraje nic, nebude si moct dovolit kábl nebo provoz komba, o studiu nemluvě. To, že se někomu moje věci líbí, by mě ve chvíli, kdy mi tyhle nadšenci nepřispějou na žrádlo, spíš dožene k vzteku nebo slzám, ale rozhodně k tomu, že přestanu tvořit.

Nevím, kdo si plete umělce s charitou, a kdo s tím přišel, ale je to fakt dost nechutný.

7 Arvari Arvari | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 15:32 | Reagovat

[6]: Jojo, sice jsem psala, že já si cédéčka 'menších' kapel kupuju ráda (a i fakt těsně po vyjití, i za tu cenu, že cédo, co si já kráva koupím za 16 eur, je za rok na sedmi), ale tak nevadí, že jo...
Jen říkám, že kupříkladu takový KISS ty stažený cédéčka fakt fakt fakt nerozházej. A spoustu dalších ne.
Hele, kdybys viděla můj seznam cédéček, co si mám v plánu koupit, až si je konečně budu moct dovolit... Chci si je koupit, fakt! Mám je hezky srovnaný podle priority. Nechci to jen KRÁST. Jen u něčeho si nejdřív ověřím, jestli to stojí za to.

Jo, a btw, docela by mě zajímal tvůj názor třeba na tohle. Je jeden film. Nikdy nebyl EXTRA známej ani kultovní, jen v určitejch kruzích. Je z roku 1998. Na DVD je absolutně NESEHNATELNEJ, aspoň tady. Celkově v Evropě není skoro k sehnání. V Americe teď vyšel na Blu-Ray, což je pro mě stejný jako na videokazetě. Na Amazonu se dá koupit DVD, ale pink, problém. Americkou verzi jaksi moje evropský DVD NEPŘEHRAJE.
A teď mi řekni, co mám dělat, když ten film fakt miluju a vážně bych si ho chtěla koupit, ale prostě zcela objektivně NEMŮŽU...

8 Cirrat Cirrat | Web | 30. ledna 2012 v 15:41 | Reagovat

[7]: No, nemít ho. Nebo si pořídit PS3, která ti přehraje Blue-Ray. Je to jednorázová investice a můžeš si s tím pak blbnout do halelujá.

Milá zlatá, a jak se podle tebe KISS dostali tam, kde jsou? Tím, že si lidi kupovali jejich desky a chodili na jejich koncerty, kde platili za vstupný.  Kdyby KISS začínali dneska, fakt by mě zajímalo, jestli by se s takovým okolím někam dostali.

9 Arvari Arvari | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 15:59 | Reagovat

[8]: No, myslím, že KISS by se poměrně neměli problém prosadit. Je hromada kapel, co začínaly kolem deseti let nazpátek, a dneska se hudbou docela v pohodě živí... Proč? No, protože mají větší možnosti propagace. Protože někdo si jednu desku stáhne, načež si další bude kupovat. Jak já přišla na svoje nejoblíbenější kapely? No, přesně tak. A jinak, já NEOBHAJUJU ty lidi, co si originálku NIKDY nekoupí a všechno jen stahujou, ale říkám, že to stahování není jen ŠPATNÝ, jak to podáváš ty.

Ehm, a jinak, dík, mám poměrně zánovní DVD rekordér, co jsem dostala jako dárek, a PS3 si nemůžu dovolit a ani NECHCI kupovat. Navíc představa, že si kvůli jednomu filmu koupím něco takhle drahýho, když jinak vlastním jen DVD (a vzhledem k propastnýmu rozdílu v ceně nemám zatím o Blue-Ray disky zájem), který už tak mám, kde přehrát... To je i na mě moc velkej úlet...

10 Matthias Matthias | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 16:09 | Reagovat

http://ppk.chip.cz/cs/poradna/hudba-a-audio/autorska-prava/je-legalni-stahovani-hudby-a-filmu.html

11 Arvari Arvari | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 16:11 | Reagovat

[9]: Jo, a ještě by mě zajímalo, co bych měla dělat, kdybych byla normální českej člověk, co filmu v angličtině bez jakejchkoliv titulků prostě nerozumí. Jasně, chápu, zavřít hubu, koupit si PS3, film na Blue-Ray a jít se šprtat angličtinu, abych se na to mohla podívat. Ehm... No nic.

12 Cirrat Cirrat | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 16:33 | Reagovat

[11]: Arvari, jo. Víš proč? Protože stavíš položky, který jsou součástí luxusu a nadstandardu na úroveň něčeho, co nutně potřebuješ k životu.

Klidně si mlať pěstičkama do koberce a kvílej, ale je mi líto, ani ten nejmilovanější film nepotřebuješ k životu, pokud ovšem nejsi psychicky narušená osoba. Co je špatnýho na tom, učit se další řeč? Co je špatnýho na tom, počkat, až na něco našetříš? Nemělo by tě to spíš motivovat k tomu, přemejšlet o práci s lepším platem nebo brigádě, aby sis tyhle věci mohla dovolit dřív a ve větším množství?

Vysvětli mi prosímtě, proč něco takovýho potřebuješ nutně hned teď a proč u toho zníš tak zoufale, jako bys měla přestat dýchat, pokud je do určité doby neseženeš.

Tolik věcí a tak málo peněz? Zvykej si - pokud nebudeš mít sakra štěstí nebo nebudeš sakra dřít, budeš se takhle cejtit celej život.

13 mummy mummy | Web | 30. ledna 2012 v 16:48 | Reagovat

Mám strašné výčitky svedomia, ako stiahnutím pesničky od Beyonce, jej odtŕham chleba od úst :D:D:D

Viac k celému úplne absurdnému článku nemám čo povedať.

14 Arvari Arvari | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 16:56 | Reagovat

[12]: Kdo tu mlátí pěstičkama do koberce a kvílí? Kdo zní zoufale? Proboha živýho...
Ne, to je jedno. Na tomhle se neshodneme, tečka. Protože, no, počkat... Není to tomu muzikantovi nakonec u prdele, jestli jsem do tý doby, než jsem si po půl roce to album koupila, měla dotyčný album v počítači nebo ne? Svoje peníze dostal. A život je moc krátkej na přehnanou trpělivost.
A jinak, upřímně se mi nelíbí tvoje tendence označovat všechny, co jsou ostřejc proti tvýmu názoru, za málem hysterický... Takže končím. Protože... no, jak jsem řekla, na tohle se prostě dívám jinak.

15 Arvari Arvari | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 16:57 | Reagovat

[13]: Kde je lajk, když ho člověk potřebuje? XD

16 Cirrat Cirrat | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 17:03 | Reagovat

[14]: Ty s CapsLockem - takže tak.

Hmm, holt instatní dítě no. Hlavně, aby ti něco neuteklo...

17 mummy mummy | Web | 30. ledna 2012 v 17:04 | Reagovat

[14]: Inak, presne rovnaký názor som čítala u Paola Coelho (alebo ako sa to skloňuje), ktorý dokonca podporuje kópie jeho kníh na internete a napriek tomu počet jeho predaných kníh stúpa, keďže keď sa niekomu páči, tak si ju nakoniec aj kúpi. A tak zmýšľa veľa ľudí (vrátane mňa, sťahujem si americké seriály, ku ktorým sa u nás nedá dostať a tie obľúbené si aj kupujem potom na DVD. Ale z Británie, tu by som ich jednak nezohnala a jednak sa nedoplatila).

18 Arvari Arvari | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 17:09 | Reagovat

[16]: Ona se v komentářích totiž velmi snadno dá pro zdůraznění použít kurzíva, že ano. ;) No nic, už mlčím. Jsem zavrženíhodně uspěchanej rozmazlenej fracek, je mi to jasný. ;)

[17]: K tomu můžu dodat maximálně tolik, že na druhou stranu kdo si to chtít koupit nebude, stejně si najde jinej způsob, jak se k tomu dostat...

19 Cirrat Cirrat | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 17:24 | Reagovat

[18]: A proč to nestačí prostě říct, proč to musíš zvýrazňovat?

Nuže dobrá, je mi jasné, že jsi mě dokonale přesvědčila o tom, že máš naprostou pravdu. Užij si den.

[17]: Mummy - jenže tam o tom rozhodl ten autor sám. Pokud to jemu tak vyhovuje, pak potlesk. Ale protože to dělá některý z autorů, to ještě neznamená, že je potřeba se tak chovat i k těm, kteří si to nepřejí.

20 KatyRZ KatyRZ | Web | 30. ledna 2012 v 17:28 | Reagovat

Už jsme to spolu jednou probírali :). Podle mě není umění něco, na čem by se prvotně muselo vydělávat ve velkém.

A musím souhlasit i s tím, že například e-booky prodej podporují a ne naopak. Kdybych si některé knihy nepřečetla jako e-booky - nesebrala bych odvahu za ně zaplatit. Našla jsem díky nim oblíbené knihy, které teď zdobí mou knihovnu. Můžu jít do městské knihovny? Jasně, škoda, že tam mám celou polici fantastiky přečtenou už dobrých deset let a nic nového se na ní od té doby neudálo...

Myslím, že podobně jako podpora prodeje to funguje i v jiných oblastech. A pokud něco není dost dobré, aby si to lidi chtěli pořídit i po té, co to slyšeli, viděli..., pak by se to stejně neprodalo...

21 Bubetka Bubetka | 30. ledna 2012 v 18:11 | Reagovat

Hudbu si kupuji. Ale k těm filmům jsem se vyjádřila tak, jak jsem se vyjádřila, a názor na to měnit nebudu. Víš, každý nemá ve svém městě půjčovny DVD a všeho podobného. A navíc, ti autoři z toho zas tolik peněz nemají. Znám se osobně s pár známými lidmi a ti s tím taky nesouhlasí. Většinu peněz dostávají všechny možné nahrávací společnosti a podobně...
Ale víš co, tohle je tvůj názor, já už na tenhle blog raději nepolezu, abych se nemusela vztekat ;) Protože ty jsi tvrdohlavá a takovému člověku těžko něco vysvětlit... Blbcům se nemá odporovat

22 Ekyelka Ekyelka | Web | 30. ledna 2012 v 18:25 | Reagovat

[21]: Proč je hned člověk s odlišným názorem, za nimž si stojí, označen za blbce?

Vůbec, všichni milí diskutéři, nechcete trochu ubrat plyn a žaludeční šťávy? Arvari, jsem naprosto nezúčastněný pozorovatel tohoto šílení kolem ACTA a spol. a ano, i mně tvé výlevy znějí jako křik malého dítěte. Divím se Cirrat, že má snahu ještě stále diskutovat (a že se při tom ještě drží na téhle úrovni, já bych to dávno vzdala s pocitem, že jdu proti velice duté skále).
Když cesta není, tak není. Je to takový problém, zajít do knihovny a půjčit si DVD? Počkat si půl roku od premiéry, než se filmy dostanou na nosiče? Ano, se seriály to je horší, tady mne to také bude hodně mrzet, protože mám dva své oblíbené kousky, ovšem svět se pro to nezboří.
Veškeré vaše počínání je naprosto zbytečné, energii plýtvající a plytké. Maximálně naserete jeden druhého a kde budete? Sami.

23 Arvari Arvari | E-mail | Web | 30. ledna 2012 v 19:16 | Reagovat

[19]: Už vážně poslední zpráva. Zvýrazňuju tam, kde bych dala důraz v hlase. Dělám to v komunikaci, dělám to v próze, dělám to pořád. Ale kvůli tobě jsem se teď ovládla a na to 'pořád' caps nedala. Echm. Každopádně, je vážně úžasný, jak někdo dokáže zesměšnit i ústup z debaty. ;) Já tě nechci přesvědčovat. Já už psala, že se neshodneme a nepředvědčím tě. Tak proč se namáhat a kazit si den...

[22]: Nechápu, proč křik dítěte. Fakt nevím. Přečetla jsem si to, a... No, pořád nemám ten pocit, že bych extra křičela jako dítě. Ale dobře. Tvůj názor. ;) Ale zas je fajn, že v jednu chvíli ti vadí označení někoho s opačným názorem na blbce, a vzápětí je někdo s opačným názorem dítě. Mlčím, mlčím.
Jinak, já filmy prakticky nestahuju. Většina těch, co mě zajímají, se stejně dá sehnat za padesátku. Ani seriály nestahuju. Zatím jen jeden. Ten v Česku nikdy ani vzdáleně nebyl. Zase, časem plánuju koupit DVD, takže umělci peníze dostanou. Ehm, zajít do knihovny problém je. Hradec není malý město, ale hudební knihovna tady stejně má jen hudbu pro mě nezajímavou. A to neposlouchám zase tak neznámý věci. Půjčovny DVD jsou tady podle strejdy Googla přesně tři. Ale do většiny se to musí vrátit už druhej den. Není problém? Jasně, ale já nebydlím v Hradci, k nejbližší půjčovně je to dvacet minut busem a čtvrt hodiny pěšky, blíž nic nejede.
Já vím, výmluvy. Tak jsou. ;)

24 Dubious cat Dubious cat | Web | 30. ledna 2012 v 19:52 | Reagovat

Sežerte mě, ale já jsem na straně Arvari a všech ostatních "rozmazlených děcek". Já ty filmy ani seriály stahovat nechci,ale protože už není megavideo asi budu muset. Přiznávám se bez mučení, že moje mp3 je plná stažené hudby, originálky si kupuji jen v případě, že ten interpret stojí za ty prachy, nemám na to, abych si všechno kupovala, ale poslouchat to chci, a když mám tu možnost, tak ji prostě využiji. V mém městě se už x let nenachází žádný obchod s CD/DVD, půjčovna tu ani není ,jen v knihovně mají asi 100 cédéček a to ještě nezajímavých, a co se týče knihovny, je mi pokaždé k pláči, jaký tam maj úplný hovno. Ale je to jedno, i kdybych měla na každým rohu jednu půjčovnu, stejně si radši otevřu láhev rumu a budu si hrát na piráta. Já sice chápu obsah tohohle článku a ano ,máš pravdu,že to spoustu lidí nasere,když mají místo sto milionů jen padesát,ale jestli ti lidi chtěli stálý jistý příjem, neměli si volit umění jako zaměstnání:D Tohle je přeci jenom zlá komerce:D:F

25 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 30. ledna 2012 v 19:55 | Reagovat

Dneska už se na škole snaží naučit nerozumět textu. Je to oboustranně výhodnější.

Já jsem si tak rovnalo myšlenky, koukalo z oken a došlo jsem k zajímavým poznatkům ze strany mého okolí i ze strany mne samotného: je velkou pravdou, že není všechno k sehnání.
Kolikrát člověk stahuje až potom, co zjistí, že nelze najít v obchodě dané CDčko, nelze jít na film do kina v originále, nelze se dívat na seriál v originále, nelze se dívat na seriál protože ho budou dávat v telce až za další půlstoletí.

To nechápeš, nebo chápeš? Že někdo stahuje proto, že není jiná možnost jak se ke kýženému dostat?
Protože je fakt že i AppStore je dosti pozadu co se týče nabídky. Není tam zdaleka všechno. Na serverech nelegálních áno... zajímavé.
Nestojím za tím nějak óbrovsky a neřvu na nikoho, jenom mi přijde že jsem pochytilo zajímavý poznatek z okolí, nic víc nic míň. Hlavně mi přijde že je to holá pravda.
Společnosti křičí: "Piráátííí!" a sami nejsou schopni dovážet dost rumu, jako by byla prohibice.

Knihovny jsou fajn.
Ale zkus navštívit knihovnu mého Velvyslance a pak možná pochopíš :))

26 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 30. ledna 2012 v 19:56 | Reagovat

[24]: Jůů, Kočkó! Máš bod!
Myslím ty poslední dvě věty!! :D To jsem se snažilo jako tupec identifikovat už předtím...

27 Tril Tril | 30. ledna 2012 v 21:12 | Reagovat

jo, s tim já naprosto plně souhlasim. ale on protestovat kvůli principu nezasahování nebo kvůli tomu o čem tu píšeš vyjde ve finále nastejno. ale taky mě tenhle přístup pěkně žere. každopádně ať si protestuje kdo chce kvůli čemukoliv, bude mu to na trus, protože proti nim stejně stojí prachy.

28 Weredragon Weredragon | Web | 30. ledna 2012 v 21:38 | Reagovat

[24]::, víš, on problém je v tom, že mnohem více než těch, co místo 100 milionu budou mít 50 milionu, je těch, co místo tísícoky mají pětistovku - na mnohem delší dobu než ty s kapesným. Ale držím ti palce, ať to sama nepoznáš.

29 Dubious cat Dubious cat | Web | 30. ledna 2012 v 21:47 | Reagovat

[28]: to je jasné ,že jsou i takoví umělci, zvláště v našich zeměpisných podmínkách, který nemají peníze. Ale možná to je někdy ale i tím ,že nejsou tak úžasní, aby za ty peníze stáli. V případě, že by si měli všichni všechno kupovat, tak by ty prachy nedostali stejně, možná by měli ještě míň,protože když si něčí album stáhnu, poslouchám ho a líbí se mi to ,tak si to cd pak následně koupím, nebo zajdu na koncert.Zážitky z koncertů nejdou ukrást, nebo z divadla...

30 Weredragon Weredragon | Web | 30. ledna 2012 v 22:23 | Reagovat

[29]:: Dubius, občas je prostě vidět, že jednoduše nevíš o čem mluvíš, a že jsi to nikdy nezažila. A to samé samozřejmě platí i pro spoustu jiných. Mohu tě ujistit, že všude na světě je velké množství vynikajících kapel a interpretů, o kterých se nikdy ani nedoslechneš, ovšem není to kvůli tomu, že by za to nestály; tvůj rozhled - a ostatně prakticky každého člověka - je na to znát je všechny prostě příliš malý. Je to něco co je mimo představivost skoro každého kdo si to sám nezažil a v tom prostředí se sám někdy nepohyboval, což jsem například já dělal deset let, a to včetně toho že jsem coby sólový kytarista doprovázel dvojnásobnou bronzovou slavici, což tady může říct málokdo. A věř mi že to, jestli si někdo tu (například) muziku koupí nebo ji ukradne, je pro toho autora velký rozdíl - protože to, co nazýváš autorskými právy, je mnohem komplexnější systém než vůbec tušíš. Ve skutečnosti jsou na tom tady umělci často o dost lépe než v třeba v USA, a spousta se jich odtamtud stěhuje sem kvůli jednodušším podmínkám. Ale to je na delší vysvětlování.

31 Elinor Elinor | E-mail | Web | 31. ledna 2012 v 10:27 | Reagovat

[30]: Pokud budeš mít čas na to delší vysvětlování, mohl bys ho sem hodit? Díky. :)

32 Ozzro Ozzro | Web | 31. ledna 2012 v 11:06 | Reagovat

Avari a Cirrat. Škoda je, že pravda je tak individuální. Musím souhlasit s oběma, ale zároveň s žádnou.

Cirrat má 100% pravdu v tom, že umělecké dílo je tvrdá práce a tudíž je sobectví a humus to nelegálně stahovat (jsem humusák a sobec, ale co se dá dělat). Rovněž má pravdu v tom, že si to člověk půjčit může.

Avari má pravdu co se finanční situace týká. Plno lidí z Prahy si totiž neumí představit, jak to s ekonomickou situací tady u nás je. Žijí v bublině, sami pro sebe, oddělení od zbytku této pseudorepubliky, kde platy překračují průměr. Bohužel zbytek populace, tedy 70% na ten průměr kouká na televizních obrazovkách. Tudíž koupit si v dnešní době CD za 4 - 6 stovek, když máte 12 čistýho a musíte tohle, tohle a tohle zaplatit, je prostě drahý luxus. Za to, že na to nemají, většinou nemohou, protože nedřou jako sekretářka pana Nečase (jako kůň), ale dřou jako voli ve fabrikách na 3 směnný provoz jako levná pracovní síla.

Zkrátka jsou tady věci, které si odporují a u nás prostě nejsou možné. Ano, hudbu nepotřebuju nutně k životu, ale to nepotřebuju ani knihy. Co je lepší? Být idiot nebo mít se jak vzdělat?

33 Julie de Dejvice Julie de Dejvice | Web | 31. ledna 2012 v 11:34 | Reagovat

Já souhlasim s Cirrat, i když ta mě nemá ráda, za to, že jsem měla penis v záhlaví. Lidi fňukaj, když jim berou něco, co není jejich a oháněj se lidskejma práva, maximální výsměch. A ta diskuse je taky prča.

Já si některý věci stahuju, protože je to pohodlnější. Ale kdyby stahování nebylo, klíďo si do tý knihovny dojdu, nebo si tu placku pučim od někoho z kámošů. To mi žádnej zákon zakázat nemůže. Přiznávám, originálky si nekupuju, protože na ně ty love prostě nemám. Ale netrvám na tom, že mi celá diskografie všech kapel světa musí ležet u nohou na jednou kliknutí.

34 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 31. ledna 2012 v 12:40 | Reagovat

[24]:, [26]: Když to je jako když já slýchávám, že když jsem chtěla mít stálý a jistý a alespoň trochu slušný příjem, tak jsem se neměla montovat do sociální oblasti. Měla/neměla, ale kdyby si to takhle řekl každej, tak to pak nedělá nikdo - a jenom na dobrovolnících se celá sociální sféra (a stejně tak kultura)  stavět nedá (a když dá, tak pak ale bude vypadat úplně jinak a taky proti tomu budou všichni žbrblat).

Navzdory tomu, že to mám postavený takhle, tak já a můj pevný disk (jestli se to všechno ukládá tam?:) čistý svědomí nemáme, protože...protože příležitost dělá zloděje. A až příležitost nebude a já a můj pevný disk začneme vést počestný život, tak to podle mě taky půjde, protože už teď existujou servery, kde se dá zadarmo (s reklamou) a nebo za symbolický peníz (bez reklamy) poslouchat muzika online (Deezer, MusicJet apod.), taky existuje aukro a jiný bazary, kde se dá spousta záležitostí obstarat za hubičku a dvd půjčovny, co na malých městech zkrachovaly, protože jsme sosali se třeba zase vzchopěj a jak píše Julie, alespoň bude víc příležitosti k sociálním kontaktům při půjčovacích akcích :)

35 Cirrat Cirrat | Web | 31. ledna 2012 v 12:41 | Reagovat

[32]: Ozzróši, vole, víš kolik beru já? :-) 12 čistýho a to mi zvedli po zkušebce plat z deseti čistýho nástupu. Se třema světovýma jazykama a několikaletou praxí. Dělám sekretářku ve firmě zahraničního obchodu. Pokud chceš mluvit o bublině, nechtěl bys taky zmínit, jaký je rozdíl mezi nájmy v Praze a mimo Prahu? V cenách potravin? V cenách jídla v hospodě?

Takže: bůůůůů! Dělám jak kráva, sice od 8 do 4, ale mám za to stejně peněz a vyšší výdaje. Když chceš srovnávat, tak pořádně, Zozro :-)

[33]: K tobě mám postoj neutrální, penis v záhlaví nemám ráda. Bo, jak mi bylo omláceno o hlavu, "koukaj tu na to malý děti". :-) A dík za koment :-)

[31]: Pokusíme se to dát dohromady :-)

36 Cirrat Cirrat | Web | 31. ledna 2012 v 12:42 | Reagovat

[34]: Le Well Bloud - pusu na čelíčko si zasloužíš. :-) A kafe u Šlágra?

37 Weredragon Weredragon | Web | 31. ledna 2012 v 14:10 | Reagovat

[31]:: Delší vysvětlování k čemu přesně? K autorským právům, k nařčení Dubius z naivity, nebo k tomu proč jezdí často kapely z USA sem? Bylo tam tam toho víc :-) Každopádně co se týče autorských práv, jak jsem psal i ve článku u sebe na blogu k tématu ACTA, je to mnohem komplexnější téma než si tu lidi myslí. Běžně je osočována OSA - jenže ta se ve skutečnosti stará jen o velmi malou část autorských práv. Jsou práva autora, interpreta, vydavatele, distributora, rozhlasová, vysílací, a pár dalších (podle oboru, v některých na některá nenarazíš). OSA je jen jednou z mnoha organizací, kteří zajišťují umělcům a průmyslu kolem nich živnost, a zjednodušeně řečeno jsou jen jeden z mnoha proudů financí, které pirátství poškozuje a které umělcům pomáhá. Anonymous CZ (které ve skutečnosti s Anonymous jako takovým nic moc společného nemá) v protestu proti ACTA tudíž napadli jednu z mála organizací, které stály na jejich straně barikády aby se tak řeklo, a jsou proti cenzuře internetu (mimo jiné). To vím celkem bezpečně, protože tam mám známé. Co se týče nařčení dubius z naivity, tak to je naivita stejného druhu jako má skoro každý v jejím věku; sám jsem když jí bylo tolik co jí nebyl jiný a o autorských právech jsem taky nic nevěděl (a taky jsem si tehdy ještě kopíroval co se dalo - stahování se tehdy moc nekonalo, nebylo moc odkud, přestože se to dnes lidem v jejím věku těžko představuje). Osobně si myslím i o svém tehdejším já že bylo silně naivní, a počítám že tak za deset let si totéž budu myslet o svém současném já; nicméně ty roky mezitím mne už naučily kolik rozdílu může těch deset let být, přestože se to nezdá zase tolik. Když člověk přestane studovat a začne naplno pracovat, ožení se, začne si budovat vlastní rodinu, tak se mu zboří spousta iluzí ze studijních let. Co se týče toho proč jezdí kapely z USA sem - mají tady jednoduše lepší podmínky, aspoň dokud hrají po klubech. To platí obecně pro celou evropu. Pokud hraješ tady, tak můžeš mít i coby relativně neznámá amatérská kapela slušný přivýdělek, v rámci pár tisíc měsíčně. To je mimochodem něco co při častém hraní pokryje tak akorát náklady na to hraní, ale je to lepší než nic. V USA jsou obrovské třídní rozdíly - je to sice bohatá země, ale 50% jejich bohatství je v rukou konkrétních jednotlivců nebo firem, zatímco zbytek sotva přežívá. V klubech se tam platí akorát profesionálům, nebo hodně známým místním kapelám. Takže kapely které si tady můžou sice zůstat stejně neznámé, ale přesto aspoň vydělat na to aby mohli fungovat při jiné práci svých členů, se musí v USA dotovat z práce svých členů, ahrají tam zadarmo, jen proto aby se dostaly před publikum. Dokud nemají smlouvu s nějakým větším vydavatelem tak nedostanou nic.

38 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 31. ledna 2012 v 16:25 | Reagovat

[34]: Zdá se mi že naopak řečí typu "neuživí tě to" ještě posílí silné přesvědčení něčemu se věnovat.
Jenom mi přijde docela smutné myslet si, že všichni dělají umění nedobrovolně a jedině na tom se dá stavět kultura.

Kultura se podle mě staví na něčem úplně jiném... Ale asi chápu, jak to myslíš, jakože "dobrovolník" = ten, kdo za to nedostane vůbec nic. Vůbec nic kromě dobrého pocitu. Ale toho se dobrovolník nenají. Souhlasím s tím že kultura se nedá stavět na tom že někdo vytvoří umělecký počin a všichni mu ho ukradnou. To bych bylo značně tupé kdybych si to myslelo.
Stejně tak ale nemůže kultura stát na zručných literárních řemeslnících, blockbustrech a popových hvězdičkách... počkat: nestojí na tom teď oběma nohama???

[32]: Nadhodil's velice zajímavou návnadu!
Občas se mi z té dálky zdá že ono idiotství je vlastně pro vládu výhodné - kdo se moc ptá, moc se doví, čili nejlepší je nevědět vůbec nic. A nic nechtít vědět.
Zalézt si s Vlastou Javořickou do teplíčka, nadávat na důchody u štrikování a péct vnoučatům buchty jako to dělá Velvyslancova babička... Jo, tak se vlastně budou mít všichni fajn. Sladká nevědomost...

Eternal is the sunshine of the spotless mind.

39 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 31. ledna 2012 v 19:27 | Reagovat

Originál je originál.
Originálně mluvil o originálech /Mony Lisy/ Werich ve filmu Císařův pekař.

Nejlepší cenou proti stahování je jeho cena.

40 Elinor Elinor | E-mail | Web | 31. ledna 2012 v 21:40 | Reagovat

[37že jsou na tom umělci líp u nás než v USA, psal jsi, že to je na delší vysvětlování, tak jsem se zeptala, jestli by nemohlo být. ;-)

41 Weredragon Weredragon | Web | 1. února 2012 v 9:06 | Reagovat

[40]::no jak jsem psal, rozdíl je v tom, že v umělecké oblasti amerika nemá nic jako střední třídu, která sice není známá, ale přesto je schopná vydělávat si zakázkama slušné peníze (slušné míněno na to aby mohli přežít). Tady, a v evropě obecně, je to naopak velice běžné. Až natolik že je to nejzalidněnější umělecká oblast vůbec - těch co jsou technicky výborní, ale naprosto neznámí, nicméně dokážou sehnat dost práce na to aby mohli existovat. Jeden z důvodů proč se má tendence říkat co čech to muzikant není to, že by češi byli skutečně hudebně nadanější než jiné národy, ale protože podmínky tady jsou vhodnější pro obrovské spousty bezejmenných muzikantů, kteří by v americe prostě nemohli přežít, protože by se neufinancovali. Lidi, kteří mají mizernou práci, takže by se z ní nemohli dotovat v rámci několika tisíc měsíčně které by museli věnovat na hraní, ale kteří si hraním po hospodách a klubech vydělají dost na to aby svou existenci dokázali udržovat, až po ty, kteří si vydělají na živobytí docela slušně jen tím že hrají a případně učí, ale stejně je jako muzikanty - případně jiné umělce - nikdo jménem nezná. Všechny tyhle vrstvy v USA vůbec neexistují, přestože je to pro lidi tady dost nepředstavitelné :-) Znám hned několik takovýchhle bezejmenných muzikantů, výborných ale neznámých, kteří se natrvalo do evropy, někteří přímo do čech, přestěhovali, aby se mohli věnovat čistě muzice a nemuseli k tomu dělat jinou práci která by jim tu muziku zaplatila.

42 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | E-mail | Web | 1. února 2012 v 17:24 | Reagovat

[39]: Jé, to si pamatuji!
Werich je od té doby co jsem ho zportrétovalo všude...

43 uajiii uajiii | Web | 2. února 2012 v 16:14 | Reagovat

[38]: Ten citát od Kirsten Dunst je moc pěkný, ale nikdy si ho nedokáži zapamatovat. Je to něco o věčném svitu neposkvrněné mysli jedné z vestálek, ale jak k němu přišla? (Citát řeknou až na konci filmu, asi si ho musím pustit znovu.)

44 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 2. února 2012 v 23:10 | Reagovat

[36]: mmm, Cirrat, ty víš jak na mě :))

45 Ozzro Ozzro | Web | 8. února 2012 v 7:58 | Reagovat

[35]: Tak to ti fakt nezávidím. I když tedy...hóóódně jsem na pochybách. Vzhledem k tomu, kolik Pražáků znám. :-)

46 Cirrat Cirrat | Web | 8. února 2012 v 8:05 | Reagovat

[45]: Jo? Kolik, čéče, to mi prozraď...

47 Ozzro Ozzro | Web | 9. února 2012 v 21:16 | Reagovat

[46]: Ty si vážně myslíš, že když z Prahy nejsem, tak tam neznám lidi a kdž už, tak jen známé blogery???

48 Cirrat Cirrat | E-mail | Web | 9. února 2012 v 22:45 | Reagovat

[47]: He? Kde jsem něco takovýho napsala? Přečti si ten můj koment ještě jednou. A pak na něj prosím odpověz. Zozro, dobře víš, že já nenaznačuju - až ti budu chtít něco konkrétního sdělit, řeknu ti to na plnou hubu a přesně tak, jak to cejtím. Takže by mě fakt zajímalo, jak jsi na tohle přišel...

49 Vladimír Sotak Vladimír Sotak | 14. února 2012 v 11:43 | Reagovat

Jedinečná příležitost nenech si ji ujít!!!!
http://signup.wazzub.info/?lrRef=7ad20

50 Ozzro Ozzro | Web | 18. února 2012 v 20:07 | Reagovat

[48]:

[45]:: Jo? Kolik, čéče, to mi prozraď...

Tato reakce opravdu nezakryje ironii, ani kdyby prošel plastickou operací.

Lidí tam znám několik desítek, možná i více neboť mám v Praze pár příbuzných.

51 Cirrat Cirrat | E-mail | Web | 18. února 2012 v 20:26 | Reagovat

[50]: Tož Ozzróši, až přestaneš bejt taková netýkavka, tak si popovídáme, jo? Protože plést si pobavení s ironií, to většinou dělaj lidi, co si vztahují osobně věci, který s nima nemaj moc nic společnýho.

To je fajn, že tu máš příbuzný. A co? Několik desítek lidí je z města, kde se mele něco přes půldruha melounu, fakt reprezentativní vzorek, to se musí nechat (tato věta je fakt sarkazmus).

Nicméně co se mně osobně týče, tak tvůj koment 45 se pro změnu dotknul mně, protože na základě tvejch zkušeností s lidma, se kterýma já kromě místa bydliště nemám nic společnýho, soudíš moje zkušenosti. Takže si klidně pochybuj dál, protože je mi jasný, že nemá cenu se ani snažit tvoje hledisko měnit.

52 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 21. února 2012 v 21:20 | Reagovat

Já jsem se svým "budu podporovat umělce a nic už si nestáhnu" dopadla následovně:
Chtěla jsem si poslechnout písničku Leonard od Zuzany Michnové. Na youtube nebyl, takže jsem si řekla, že taky vyzkouším jednu z těch kupovacích služeb. Zkusila jsem ilegalne.cz i iTunes a kde nic tu nic. Dobře, plácnu se přes kapsu a koupím si celý CD. Jo tak nekoupím, ono totiž není. Ani v eshopech ani v kamených obchodech ani na bazarech. Když jsem ji chtěla slyšet musela jsem ji nakonec stáhnout z Rapidsharu. Hmmm, co dál. Učebnice Korejštiny. Sorry, do ČR neposíláme. Takže pdf z 4shared. Půjčovna u nás je. Problém je, že to co jsem tam chtěla vidět jsem už viděla a co bych chtěla vidět teď nemají.
Ano občas stáhnu i něco, co bych si teoreticky mohla koupit (neříkám, že bych si těch pár tisíc! na komplet sérii Ztracených nenašetřila. ) většinou mám ale prostě problém s tím, že to co chci není nikde za peníze dostupné, ale na torrentu to nějaký dobrák sdílí.
Samozřejmě můžeš namítnout, že něco takovýho bylo dřív běžný a že se na filmy dlouho čekalo a než dorazil překlad knížky trvalo to jak dlouho a něco se sem už nedostalo vůbec...
Teď tu ale je internet a ten nabízí možnost distribuovat všechno do celého světa mnoha různými způsoby. Jenže se to neděje. všechno se nedá sehnat.
Problém s tím kolik z peněz které zaplatím se dostanou k umělci odmítám pitvat. Ze všeho nejradši bych si kupovala díla přímo od nich...chápu že to nejde a ač se mi to neustále přirážení za každou blbost na cestě CD do obchodu zdá jako zlodějna.
jo zaplatím ten litr poštovnýho na amazonu abych dostala knížky, který chci, ale když tam nejsou a na torrentu jsou?

53 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 21. února 2012 v 21:34 | Reagovat

[35]: Jo to je, u nás v jedenáctitisícovým městečku v pohraničí je pizza o dvacku dražší než na václaváku. A většina potravin taky. A Autoškola a knížky a vlastně všechno co nestojí stejně v celý republice kromě těch nájmů, to musím uznat.

54 Lennroe Lennroe | E-mail | Web | 21. února 2012 v 21:40 | Reagovat

[37]: před sto lety si ženský šily menstruační vložky. To mám taky začít? Dřív se některý věci dělat nedaly, teď dělat jdou. jenže občas moc nefungujou. V čem je problém. Vy ste chodili do školy, já běhala z kulky do kulky. A co jako? Nemůžu za to. Nyní jsou technologie, které by umožnili obrodu trhu a pomoc kapeláma dalším, ale využívány jsou špatně. já nežiju před deseti lety, ale teď.

55 Cirrat Cirrat | Web | 23. února 2012 v 10:09 | Reagovat

[54]: Promiň, ale už tě nikdy nebudu moct brát vážně.

Před X staletími byly křižácký tažení, co zabily spoustu lidí. Dle tvé logiky bychom teď měli zakázat všechna náboženství.

56 Ozzro Ozzro | 21. března 2012 v 20:50 | Reagovat

[51]: Já nevím, kdo je tady netýkavka a kdo se do mě hned pustil. Ono by to občas chtělo nebýt extrémně přechytřelý jedinec. Jen díky tvému přesvědčování za každou cenu je jasné, že potřebuješ prosadit svoje za každou cenu a skrýváš tak své "mindráky."

V

57 Ozzro Ozzro | 21. března 2012 v 20:51 | Reagovat

Víš ono je totiž hezký, že jsem tě možná dotknul, ale ty svým přístupem se dotýkáš plno lidí, když jim říkáš: "Ty jsi kretén, protože máš naprosto jiný názor." A tyhle všeználky opravdu každý miluje. Takže je to "fifty, fifty."

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama